
Ministrul Turismului vrea să înlocuiască frunza din brandul turistic al României cu… o oaie
Ministrul Turismului, Mircea Dobre, vrea să facă schimbări în privința brandului turistic al României și și-a propus să înceapă prin înlocuirea celebrei frunze a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a țării în jurul legendei Miorița, relatează Profit.ro.
Potrivit sursei citate, ministrul i-a anunțat deja pe afaceriștii din domeniul turismului, iar vestea nu a fost primită foarte bine, aceștia crezând inițial că ministrul glumește. Turoperatorii sunt de părere că legenda Miorița nu este reprezentativă pentru poporul român, întrucât spune povestea unui cioban ucis de alți doi români, în timp ce oaia din baladă are un rol pasiv și supus.
Mircea Dobre ar fi dat drept exemplu țări precum Spania, a cărei imagine este un taur, sau Franța, care își asociază brandul turistic cu un cocoș galic. Ministrul este de părere că simbolul controversat cu frunza, lansat pe vremea când la cârma Ministerului Turismului se afla Elena Udrea, nu este reprezentativ pentru România și trebuie schimbat cât mai curând.
\”Oaia e o statuie vie. Langa oaie gasesti o frunza, dar langa frunza nu gasesti o oaie\”
Ministrul Agriculturii, Petre Daea, sustine initiativa colegului sau de la Turism de modificare a brandului de tara din frunza in oaie, in acord cu balada Miorita. \”Oaia este o statuie vie. Langa oaie gasesti o frunza, dar langa frunza nu gasesti o oaie\”, a argumentat Petre Daea.
Reactia a venit dupa ce in presa a fost dezvaluita intentia ministrului Turismului, Mircea Dobre (PSD), de a inlocui frunza Elenei Udrea cu un nou brand turistic reprezentativ pentru Romania: oaia.
Informati despre aceasta initiativa, oamenii de afaceri din turism au fost siderati. Un brand turistic nu se face pe picior, de pe o zi pe alta, iar problemele din turism sunt grave si cu totul altele, spun ei, catalogand ideea drept \”o tampenie\”.
La cateva ore dupa ce \”oaia\” ministrului Dobre a facut valva in presa si pe Facebook, demnitarul a batut in retragere, declarand ca a fost doar o idee proprie si precizand ca oricum brandul turistic nu poate fi schimbat, pentru ca Romania ar trebui sa plateasca pentru asta 850.000 de euro Comisiei Europene.
In schimb, oaia va fi folosita in niste brosuri prin care Romania va fi promovata la targuri interne si internationale, a insistat Mircea Dobre.