
Ministrul Transporturilor: Autostrada Brașov-Comarnic are șanse minime să fie construită în următorii 10 ani
„Nu avem autostrăzi de nivel european pentru că mulți dintre foștii miniștri „au stat foarte bine la dat din gură, dar nu au fost în stare nici măcar să închidă un proiect sau să semneze un contract”. Declarația a fost făcută recent de către actualul ministru de la Transporturi, Sorin Grindeanu, care a mai precizat că, din 2023, vom avea 100 de km noi de autostradă sau drum expres, în fiecare an. Cu toate acestea, autostrada Comarnic – Brașov are șanse minime să fie terminată în următorul deceniu. Soluția de compromis: centuri ocolitoare la Comarnic, Bușteni și Azuga.
Cu referire la autostrada Comarnic – Brașov, Grindeanu a spus că acel costuri de opt miliarde de euro, pe 100 și ceva de kilometri de autostradă, inclusiv un tunel între Ploiești și Comarnic, nu se justifică. „Zona este una al cărei relief nu reclamă o astfel de soluție costisitoare de construcție.”, a precizat ministrul pentru stirileprotv.ro.
Construirea unei autostrăzi de la București la Brașov rămâne la stadiul de intenție și este departe de momentul realizării efective. Până în prezent, se poate circula doar pe tronsonul București – Ploiești, pe o porțiune de 62 de kilometri.
Problemele apar pe tronsoanele care ar trebui să traverseze munții, între Comarnic și Brașov, aceasta rămânând, de fapt, marea provocare.
Prima centură, la Comarnic
Până când se va realiza autostrada, soluția ieftină și de compromis o reprezintă e centurile ocolitoare de la Comarnic, Azuga și Bușteni. La finele lunii decembrie, CJ Prahova a lansată licitația pentru construirea centurii Comarnic. Șoseaua ,cu o lungime de 6 kilometri, are o singură bandă pe sens și costă 250 de milioane lei. Durată de execuție este, conform proiectului, este de 20 de luni.
