Ştiri locale

Judeţul Covasna, locul 3 în ţară la apelurile non-urgente la 112. Un covăsnean a sunat de aproape 1.350 de ori într-un an

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale informează că peste 42% din totalul persoanelor care au sunat anul trecut la 112 nu aveau o urgență. Solicitau, printre altele, comenzi de taxi sau livrări de mâncare. Cele mai multe astfel de apeluri, în județele Gorj, Mureș și Covasna. „O singură persoană din județul Covasna a apelat abuziv numărul 112 de 1.347 de ori în anul 2022 fără nicio urgență, adresând operatorilor cuvinte jignitoare”, se arată în comunicatul de presă.

“În anul 2022, operatorii STS au preluat 10.248.377 de apeluri. Urgențele au reprezentat 57,82% din numărul total al apelurilor recepționate. Diferența de 42,18% au fost non-urgente: solicitări de informații privind traficul rutier sau mersul trenurilor, comenzi de taxi și livrări de mâncare, sesizări privind pensiile sau diverse servicii de stat, precum și alte solicitări pentru care nu era necesară intervenția de urgență a echipajelor specializate”arată STS în raportul publicat cu ocazia împlinirii a 19 ani de când serviciul 112 a fost înființat în România.

Cele mai multe astfel de apeluri au venit din județele Gorj (64,86%), Mureș (58,03%) și Covasna (55,70%). Din totalul numărului de apeluri urgente, peste jumătate au fost transferate către serviciul de Ambulanță, 23% către Poliție și 18% către Pompieri.

Serviciul de Telecomunicații Speciale a mai transmis că numărul apelurilor de urgență preluate într-o limbă străină a crescut cu 16% față de anul 2021, la 24.383 de apeluri. Pe fondul războiului din Ucraina, având în vedere numărul mare de refugiați care au ajuns în România, numărul apelurilor la 112 în limba ucraineană și rusă a crescut la peste o mie în 2022 față de anul 2021, când au reprezentat mai puțin de 50 de cazuri.

Anul trecut, operatorii STS ai Serviciului de urgență 112 au gestionat urgențe în diferite limbi străine, au oferit sprijin de traducere pe timpul interviului și al intervenției pentru îngrijiri medicale de urgență, operațiuni de căutare și salvare în zonele montane din apropierea graniței sau în colaborarea cu autoritățile locale și cele din țările vecine. Fiecare operator stăpânește cel puțin o limbă de circulație internațională, printre care amintim engleză, franceză, spaniolă, ucraineană, maghiară, italiană, germană, turcă, rusă, greacă și bulgară.

Reamintim că Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a adăugat noi facilități aplicației mobile Apel 112, iar în prezent poate fi utilizată atât în limba română, cât și în limbile engleză, franceză, germană, maghiară și ucraineană.

Județele cu cel mai ridicat procent de cazuri de urgență, raportat la numărul total de apeluri înregistrate la  respectivul Centru 112:
1.    București-Ilfov – 66,41%
2.    Alba – 66,24%
3.    Cluj – 66,16%

Județele cu cel mai ridicat procent de apeluri non-urgente, raportat la numărul total de apeluri înregistrat la respectivul Centru 112:
1.    Gorj – 64,86%
2.    Mureș – 58,03%
3.    Covasna – 55,70%

 

 

Publicitate
banner we radio