
Încă o frână în calea aeroportului de la Braşov: două luni pentru un certificat de urbanism
Semnat în 26 mai, contractul pentru proiectarea suprafeţelor de mişcare pentru proiectul tehnic pentru calea de rulare Alfa, platforma de îmbarcare-debarcare şi extinderea reţelelor de canalizare şi drenaj aferente pistei de decolare-aterizare a Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav a avut ca termen de finalizare 75 de zile de la data emiterii comenzii de către beneficiar, respectiv 29 mai.
Teoretic, documentaţia trebuia să fie gata în 12 august, potrivit bzb.ro, însă a intervenit o situaţie neprevăzută. Mai exact, a declarat directorul general din Consiliul Judeţean (CJ) Braşov, Mihai Pascu, „a fost o perioadă de întrerupere a contractului, pentru că Primăria Ghimbav a eliberat certificatul de urbanism cu aproximativ două luni întârziere. Din punctul meu de vedere, este inadmisibil să dureze atât, să se depăşească toate termenele legale, fără o motivare din partea celor care trebuiau să emită documentul. Vorbim de un certificat de urbanism, nu de o autorizaţie de construire, iar investiţia este una de importanţă regională”. El a mai spus că firma care a obţinut contractul de proiectare şi-a respectat toate termenele convenite împreună cu beneficiarul, predând unele materiale chiar şi înainte de datele stabilite.
Pentru a se rezolva problema certificatului de urbanism, Mihai Pascu a declarat că „am programat o întâlnire cu primarul şi cu secretarul oraşului, chiar la Primăria Ghimbav, deşi puteam să îi invităm la Consiliul Judeţean Braşov. Am mers 8 persoane, printre care preşedintele CJ, Adrian Veştea, vicepreşedintele CJ, Adrian Gabor, şi eu. Când am ajuns la Ghimbav, primarul nu era acolo şi nici nu a răspuns la telefon”.
Primarul Ghimbavului, Dorel Toma, nu a putut fi contactat ieri pentru un punct de vedere.
Care a fost graficul iniţial
Contractul privind realizarea proiectului tehnic pentru calea de rulare alfa, platforma de îmbarcare-debarcare şi extinderea reţelelor de canalizare şi drenaj aferente pistei de decolare-aterizare, în valoare de 398.609 lei, fără TVA, a fost semnat în 26 mai cu firma SC Search Corporation SRL, care a început efectiv să lucreze la proiect în data de 29 mai. Prin contract, durata de prestare a serviciilor a fost de 75 de zile, respectiv 15 zile calendaristice de la primirea comenzii date de către beneficiar – pentru documentaţia certificat de urbanism; 15 zile calendaristice – pentru obţinerea avizelor şi acordurilor, acordurilor; 30 de zile calendaristice – pentru proiectul tehnic, caiete de sarcini şi detalii de execuţie şi 15 zile calendaristice de la primirea comenzii – pentru documentaţie tehnică în vederea obţinerii autorizaţiei de construire.
Potrivit directorului general din Consiliul Judeţean Braşov, Mihai Pascu, în momentul de faţă este în derulare etapa a III-a, respectiv elaborarea proiectului tehnic, a caietelor de sarcini şi a detaliilor de execuţie.
Două oferte pentru elaborarea studiului de fundamentare
Pe de altă parte, Mihai Pascu a afirmat că la licitaţia privind realizarea unui studiu de fundamentare care să analizeze situaţia actuală şi variantele posibile pentru finanţarea, finalizarea şi operarea Aeroportului Braşov au fost depuse două oferte, acestea fiind acum în curs de evaluare. Tot prin acest studiu vor fi evidenţiate şi riscurile ce pot surveni într-un interval de minimum 25 de ani pentru autoritatea contractantă. În baza studiului de fundamentare, Consiliul Judeţean Braşov va analiza şi va decide în plenul său care este varianta cea mai favorabilă pentru autoritatea administraţiei publice judeţene, în scopul finalizării şi operării obiectivului de investiţii. Variantele de lucru sunt finalizarea investiţiei din bugete publice (luând în considerare şi posibilitatea înfiinţării unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară din care să facă mai multe unităţi-administrativ teritoriale); înfiinţarea unei societăţi pe acţiuni (având ca scop finalizarea investiţiei şi operarea obiectivului); realizarea unui parteneriat public-privat; concesionarea obiectivului către un partener privat care va avea obligaţia finalizării investiţiei şi operării obiectivului.
Potrivit anunţului postat pe site-ul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice, valoarea estimată a serviciilor este de 336.134 lei, fără TVA, iar studiul trebuie finalizat în termen de 45 de zile de la data atribuirii contractului/emiterii ordinelor de începere a serviciilor sau lucrărilor.
