În aprilie se deschide primul magazin din România fără casieri și fără case de marcat
Un mare retailer din România va lansa în luna aprilie primul magazin complet automatizat de pe piață. Magazinul nu va avea nici casieri și nici case de marcat, iar plata produselor se va putea face exclusiv cu cardul, scrie stirileprotv.ro.
„Fără case de marcat, fără coșuri, fără numerar – singurul lucru de care ai nevoie e aplicația Auchan și un card bancar înrolat în aplicație”, a explicat Tiberiu Dănețiu, director de marketing Auchan Retail România, potrivit Revista Progresiv. Retailerul francez Auchan va lansa astfel primul magazin complet automatizat de pe piața din România, sub brandul Auchan GO.
Auchan GO ar urma să fie lansat în aprilie, în București. Magazinul va avea o suprafață de aproximativ 70 de metri pătrați și peste 1.500 de SKU-uri din 20 de categorii.
„Spațiul este dotat cu peste 70 de camere și 3.000 de senzori, pentru că este despre digitalizarea 100% a unui magazin fizic. Cu aceste tehnologii, vom ajunge să avem date despre interacțiunea consumatorilor cu fiecare produs în parte, date tranzacționale, date despre parcursul clienților. Toate acestea ne vor permite să înțelegem comportamentul și parcursul clientului, iar asta va ajuta la luarea deciziilor în timp real. Ajungem să avem date la secundă în legătură cu comportamentul clienților în magazin”, spune Teodor Șerban, director eficiență și proiecte Auchan Retail România.
Conceptul Auchan GO a fost lansat anul trecut în Franța, fiind extins în același an și în Polonia. În cazul magazinului din Polonia, peste 40% din gama de produse este reprezentat de marcă privată. Tehnologia din magazin este furnizată de Trigo, o companie din Israel specializată în programe care facilitează o experiență de shopping rapidă.
Cum funcționează magazinele complet automatizate
Când merg la cumpărături, clienții trebuie să scaneze cardul de credit și să își înregistreze numărul de telefon în terminalul instalat la intrarea în magazin.
Plata este realizată automat după ce consumatorul pleacă din magazin, fără să fie nevoie ca produsele să fie scanate.
Clientul va primi la ieșirea din magazin o factură digitală pe telefonul mobil. Sistemul nu colectează niciun fel de date legate de recunoașterea facială sau biometrică a clienților.
Polonia a fost prima țară în care conceptul Auchan GO este complet operațional pentru cumpărători. Planurile vizează deschiderea a aproximativ 40 de magazine sub acest format în următorii ani.