Obiectivul Consiliului Judeţean Braşov: în 2020 va fi gata aeroportul. În ciuda oricăror piedici!
Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, a reamintit luni, printr-un comunicat de presă, că administraţia judeţeană este decisă să finalizeze proiectul Aeroportului în actualul mandat, mai precis până în anul 2020, în ciuda oricăror piedici.
„Consiliul Judeţean Braşov continuă parcursul legal şi procedural în realizarea proiectului Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav, care rămâne principalul obiectiv de investiţii aflat în curs de derulare în judeţul nostru. Demersurile administraţiei judeţene sunt în grafic, în ciuda unor informaţii vehiculate în spaţiul public, care încearcă să pună sub semnul întrebării acţiunile noastre. Abordarea Consiliului Judeţean Braşov cu privire la acest proiect este totalmente transparentă! Toate informaţiile privind proiectul Aeroportului sunt publice şi pot fi vizualizate pe site-ul CJ”, a transmis preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.
Precizările au fost făcute în contextul în care aproximativ 150 de oameni au ieşit duminică seara în stradă, cu mobilizări lansate pe facebook şi cu multă recuzită pregătită pentru acest moment, pancarte şi afişe, inclusiv un avion din baloane umplute cu heliu.
Aeroportul Braşov, „sărit din schemă” în momentul elaborării Master-Planului pe transporturi
Totodată, preşedintele CJ a amintit că în bugetul propriu al judeţului Braşov pe anul 2017, pentru continuarea investiţiilor la aeroport a fost alocată suma de 47,134 milioane lei.
„Faptul că Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav nu este inclus în Master-Planul naţional în domeniul transporturilor îl privează în mod nedrept de finanţările pe care guvernul le-ar putea aloca, însă noi încercăm să găsim sursele financiare necesare finalizării acestui obiectiv pe care comunitatea braşoveană şi nu numai îl aşteaptă de ani de zile”, a precizat Veştea.
Ce lucrări mai sunt de efectuat
Conform proiectului, mai trebuie realizată calea de rulare Alfa (cu o lăţime portantă de 23 m şi două acostamente a câte 7,5 metri), platforma de parcare a aeronavelor, sistemul de balizaj (construcţii şi instalaţii), plus realizarea amenajărilor şi a protecţii căminelor pentru canalizaţia balizajului. De asemenea, este prevăzută o bandă pentru pistă, conform normelor EASA, dar şi realizarea platformelor antisuflu.
În proiect mai este prevăzut un terminal pentru pasageri, cu o suprafaţă de 3600 mp), o clădire energetică, remiza PSI, posturile de control acces, gospodăria de apă, turnul de control şi transformatorul electric la care acesta urmează să fie racordat.
Totodată, mai trebuie construită o parcare auto şi drum acces terminal (163 locuri de parcare pentru autoturisme şi 7 locuri pentru autocare/autobuze), un drum tehnologic perimetral şi accese la echipamente de radionavigaţie, drumuri tehnologice interioare, împrejmuirile şi porţile de acees, precum şi reţelele interioare.
În ceea ce priveşte gestionarea apelor, în proiect este prevăzută o staţie epurare Monobloc, un sistem de casete la pârâul Besălcin, dar şi devierea canalului colector Besălcin, canalizare pluvială pa pista de decolare-aterizare şi amenajări de protecţie la acostamente conform normelor EASA şi amenajare de protecţie la cămine canalizare pluvială.