Ştiri

Google Chrome blochează publicitatea agresivă. Ce tip de reclame vor fi interzise începând de azi

Google face o schimbare importanta, care va fi apreciata de utilizatori, dar poate afecta companiile. Google a anunțat că va bloca automat reclamele pe browserul Chrome, pe dispozitive cu sistem de operare Windows, Mac, Linux și Android , începând de astăzi.

Incepand de azi, Google Chrome va afisa mai putine reclame si le va interzice complet pe cele care incalca anumite reguli, stabilite de Coalitia pentru Reclame mai bune (Coalition for Better Ads).

Publicitate

Schimbarea va avea loc indiferent daca utilizatorul acestui browser foloseste sau nu un ad-blocker.

Schimbarea a fost anunțată încă din luna iunie și urmărește să blocheze reclamele animate, cele cu video și sunet, informează The Guardian.

„Reclamele enervante sunt o mare sursă de frustrare, cum ar fi cele video la care nu găsești iconița să le închizi. Aceste reclame sunt deranjante și îi împiedică pe utilizatori să folosească browserul așa cum își doresc, împiedicându-le accesul la conținut și la informație. Reclamele enervante degradează tot ce iubim noi la Internet”, a spus Rahul Roy-Chowdhury, vicepreședintele Chrome.

Astfel, vor fi blocate toate reclamele care apar pe site-uri în mod repetat, iar lista acestora a fost decisă de Coaliția pentru Reclame mai Bune, un grup de companii de publicitate și media online, între care Google, Facebook, Microsoft, Proctor & Gamble, Unilever, Thomas Reuters, News Corp și Washington Post.

Astfel, utilizatorii de mobil si de desktop care folosesc browserul Chrome se vor bucura de o experienta imbunatatita, pentru ca nu vor mai fi asaltati de reclame nedorite.

Printre reclamele care vor fi interzise sunt incluse cele de tip pop-up, cele cu numaratoare inversa, cele care redau sunet fara interventia utilizatorului, reclamele care ocupa toata pagina sau cele animate.

Coalitia pentru Reclame mai bune a analizat peste 40.000 de utilizatori din Canada si SUA, pentru a observa care sunt reclamele deranjante.

Google va incepe sa analizeze pagini mostre de la site-uri, pentru a vedea daca includ reclame de acest fel. In cazul in care nu respecta regulile impuse, site-ul va primi un avertisment. Dupa mai multe avertismente, reclamele vor fi blocate automat.

Pana pe 12 februarie, Google a constatat ca aproximativ 42% dintre site-urile analizate incalca standardele Coalitiei.

Browserul Google Chrome este folosit in prezent de peste 50% dintre utilizatorii online.

 

Publicitate
Publicitate
banner we radio