Firmele şi PFA-urile pot depune online declaraţii fiscale la ANAF
ANAF – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală extinde serviciul Spaţiul Privat Virtual (SPV) pentru toţi contribuabilii. Pe lângă persoanele fizice, şi firmele dar şi PFA-urile şi II-urile pot opta să primească prin mijloace electronice acte administrative fiscale emise în formă electronică de organul fiscal central, precum şi alte documente, dacă accesează spaţiul virtual. La rândul lor, contribuabilii pot transmite organului fiscal declaraţiile fiscale, contractele de cedare a folosinţei bunurilor precum şi diverse cereri sau sesizări, anunţă Fiscul.
Ce acte se pot transmite
– declaratiile fiscale, contractele de cedare a folosintei bunurilor, precum si diverse cereri sau sesizari
– actele administrative fiscale: decizii de impunere, decizii referitoare la obligatii de plata accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale;
– actele de executare (somatii)
– acte emise de MFP – ANAF in executarea legii, cum ar fi: notificari, instiintari, aviz de inspectie fiscala etc;
– documentele sau alte acte emise de MFP – ANAF la cererea solicitantului cum sunt: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit, certificatul de cazier fiscal;
– informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, juridice sau ale unei entitati fara personalitate juridica;
– diverse cereri adresate MFP – ANAF: cerere de informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala (cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari de informatii publice etc);
– \”Buletinul informativ\”, care contine informatii publice atat cu caracter fiscal,cat si nefiscal, dar care sunt de interes pentru contribuabili (anunturi de valorificare a bunurilor, anunturi de achizitii de bunuri si servicii, etc.).
Cum te inregistrezi online
– Pentru inrolarea in Spatiul Privat Virtual (SPV), persoanele juridice, entitatile fara personalitate juridica, imputernicitii persoanelor fizice, precum si persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care in relatia cu organul fiscal se identifica prin codul de inregistrare fiscala sau codul unic de Inregistrare completeaza un formular electronic si se identifica electronic cu ajutorul certificatelor digitale calificate.
– persoanele fizice trebuie sa completeze online un formular intr-o pagina web securizata (https) si, din motive de securitate si protectie a datelor personale, sa-si certifice identitatea prin indicarea unei informatii fiscale cunoscute numai de ANAF si persoana respectiva, asa cum este ceruta de aplicatia informatica, respectiv numarul de inregistrare al unei decizii emise de ANAF pe numele sau.
– In cazul in care contribuabilul nu este in posesia unei decizii primite anterior de la ANAF, este necesara deplasarea la ghiseul oricarui organ fiscal din cadrul ANAF pentru verificarea datelor declarate cu cele din actul de identitate.
Serviciile de comunicare electronica oferite prin SPV sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24.
Cele mai utilizate tipuri de declaratii fiscale pentru ANAF:
– Declaratia 100 – Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat
– Declaratia 101 – Declaratie privind impozitul pe profit
– Declaratia 112 – Declaratie privind obligatiile de plata a CAS, CASS, impozit pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate
– Declaratia 120 – Decont privind accizele
– Declaratia 300 – Decont TVA
– Declaratia 390 – Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri
– Declaratia 394 – Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national
– Declaratia 710 – Declaratie rectificativa
DE RETINUT: Toate declaratiile, actele si cererile care trebuie depuse la Fisc de catre personae fizice sau juridice pot fi depuse online cat si in scris la sediile ANAF, cel putin pana la o noua decizie in acest sens a institutiei.
Certificatele digitale se obtin de la firme specializate, acreditate, care pot fi gasite in Registrul furnizorilor de servicii de acreditare.
(startupcafe.ro)