Ştiri locale

Firmele din judeţul Covasna trebuie să fie mai creative în prezentarea ofertei de locuri de muncă

Firmele ar trebui să fie mai creative în prezentarea ofertei locurilor de muncă şi să găsească mijloace mai moderne şi mai atrăgătoare pentru a putea recruta angajaţi, este de părere directorul executiv al Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) a judeţului Covasna, Kelemen Tibor.

Acesta a declarat vineri, la finalul Bursei locurilor de muncă pentru absolvenţi organizată la Sfântu Gheorghe, că majoritatea firmelor prezente la acest eveniment s-au mulţumit să-şi prezinte ofertele în mod clasic, prin afişaj şi discuţii cu cei interesaţi, nereuşind în acest fel să capteze atenţia şi să stimuleze interesul celor aflaţi în căutarea unui loc de muncă.

Publicitate

Excepţie au făcut doar câteva firme şi instituţii, printre care Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Covasna, care, spre exemplu, a proiectat imagini din activitatea pe care o desfăşoară.

Kelemen Tibor consideră că angajatorii trebuie să-şi schimbe în mod categoric modul de abordare, în condiţiile în care, în general, pe piaţă există o penurie de forţă de muncă şi este din ce în ce mai greu să găseşti angajaţi serioşi, dornici de muncă şi bine pregătiţi din punct de vedere profesional.

La Bursa locurilor de muncă organizată vineri au participat 31 de agenţi economici din cei 437 contactaţi de AJOFM Covasna, care au oferit 349 de locuri de muncă în diverse domenii de activitate. De asemenea, au participat 316 persoane aflate în căutarea unui job, dintre care 127 absolvenţi de liceu sau cu studii superioare aflaţi în şomaj. În urma interviurilor, 32 de absolvenţi au fost selectaţi în vederea angajării.

„La bursă nu au participat doar absolvenţi, ci şi persoane de diverse vârste, iar singura persoană angajată a fost o femeie de 52 de ani. În mod categoric, firmele trebuie să îşi schimbe modul de abordare, spre exemplu să ruleze imagini, fotografii din activitatea lor, lemnarii să aducă un obiect făcut de ei, firmele de panificaţie la fel, să încerce să fie mai atractive”, a declarat Kelemen Tibor.

O parte dintre angajatori s-au arătat dezamăgiţi de faptul că unii dintre participanţii la bursă nu au fost cu adevărat interesaţi să-şi găsească un loc de muncă, ci doar să bifeze participarea la acţiune, iar alţii au avut pretenţii la salarii mai mari, în condiţiile în care nu sunt destul de bine pregătiţi din punct de vedere profesional.

(Agerpres)

Publicitate
Publicitate
banner we radio