Ştiri locale

Firmele cu sediul în Sfântu Gheorghe pot depune cereri pentru rambursarea unei părți din impozitul pe clădiri

Firmele care au sediul în Sfântu Gheorghe pot depune și în acest an cereri pentru rambursarea unei părți din impozitul pe clădiri aferent anului curent, prin programul de ajutor de minimis derulat de Camera de Comerț și Industrie (CCI) Covasna în parteneriat cu Primăria Sfântu Gheorghe. Programul este destinat IMM-urilor, iar cererile de finanțare se pot depune exclusiv online, pe site-ul www.ccicv.ro, până la mijlocul lunii octombrie.

Primul pas pentru aplicarea la schema de ajutor este generarea unui cont de utilizator, în secțiunea „Acces intranet” aflată în colțul dreapta sus de pe prima pagină a site-ului CCI Covasna. După crearea contului, solicitanții trebuie să parcurgă pas cu pas toate etapele, pentru ca la final să depună în format electronic cererea de finanțare.

„Cererile de finanțare se pot depune în intervalul 18 mai ora 09:00 – 15 octombrie ora 24:00. Cererile depuse în afara acestui interval nu vor fi luate în considerare. Cererile de tragere vor fi depuse exclusiv online, prin intermediul paginii Camerei de Comerț și Industrie Covasna  după aprobarea cererii de finanțare, dar nu mai târziu de 30 noiembrie orele 24:00. Cererile depuse după această dată nu vor fi luate în considerare, solicitantul pierzând dreptul de a mai solicita rambursarea cheltuielilor efectuate. Fiecare solicitant are dreptul de a depune o singură cerere de tragere. Orice solicitant care îndeplinește condițiile prevăzute în HCL 116/2021 (cu modificările și completările ulterioare) și dorește să beneficieze de ajutor de minimis, va depune, în mod direct sau prin împuternicit, exclusiv prin intermediul platformei online disponibil pe site-ul de web al Camerei de Comerț și Industrie Covasna (www.ccicv.ro) documentația pentru obținerea finanțării”, se arată în regulamentul de participare.

Informații despre actele necesare şi modalităţile de completare şi depunere pot fi găsite pe site-ul CCI Covasna (AICI).

Ajutorul de minimis a fost instituit în 2013 pentru compensarea majorării cu 50% a impozitelor pentru IMM-uri, și se acordă pe baza unor proiecte depuse de solicitanţi pentru acoperirea anumitor cheltuieli, cum ar fi dobânzile aferente creditelor sau contractelor de leasing, cheltuielile pentru reabilitarea clădirilor, amenajarea spaţiilor verzi, reabilitarea termică, participarea la târguri şi expoziţii, achiziţionarea de materiale promoţionale, studii de piaţă, echipamente IT, realizarea de site-uri web, introducerea sistemelor de standardizare şi certificare a calităţii, servicii de consultanţă, achiziţionarea de mobilier pentru dotarea spaţiilor comerciale, de producţie şi servicii, introducerea unor sisteme moderne de plăţi, crearea de spaţii pentru mame şi copii, sau reabilitare de parcări şi drumuri de acces.

În urmă cu 3 ani, la propunerea IMM-urilor, programul a fost modificat astfel încât aproape orice cheltuială în interesul afacerii să poată fi decontată prin această schemă de minimis. Una dintre modificări a vizat firmele care au salariaţi persoane cu dizabilităţi, pentru ca acestea să poată deconta cheltuielile cu abonamentele de transport public.

Totodată, a fost introdusă posibilitatea de a deconta achiziția de consumabile de birouri sau de sisteme de supraveghere, dar și de a deconta cheltuielile pentru protejarea obiectelor de proprietate industrială, cum ar fi mărcile comerciale şi brevetele de invenţie.

Tot începând cu anul 2020, Primăria Sfântu Gheorghe și CCI Covasna acordă scheme de minimis pentru firmele care vor să închirieze spaţii în Parcul Industrial.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio