Fabrica de brânzeturi din Arcuș își promovează produsele cu sprijinul inteligenței artificiale pe un site nou, disponibil oricând, în toate limbile
Fabrica de brânzeturi Arkäse din Arcuș își promovează produsele prin intermediul unei platforme moderne, care utilizează inteligența artificială personalizată. Noul site www.arkase.ro, lansat săptămâna trecută, este disponibil în toate limbile, oferindu-le utilizatorilor informațiile și răspunsurile de care au nevoie.
Printre altele, utilizatorii pot purta discuții cu patru „agenți inteligenți”, denumiți după produsele fabricii, respectiv: profesorul Arkenzeller, care oferă informații despre știința și istoria brânzei maturate, procesul de maturare și diferențele dintre sortimente; maddame Raclette, supranumită și „Enciclopedia rețetelor”, care oferă informații despre tehnicile culinare și diferite rețete cu brânză maturată; tânăra Trappista, care vorbește despre alimentația sănătoasă, importanța ingredientelor naturale, rolul proteinelor de calitate și al brânzei maturate în viața de zi cu zi, dar și văcuța Tilsit, căreia copiii, și nu doar ei, îi pot pune diferite întrebări despre originea laptelui și văcuțele care trăiesc în ferma proprie a fabricii.
„De când am început acest proiect, am știut că vom avea nevoie de un site, dar între timp am constatat că oamenii au foarte multe întrebări la care nu au răspuns. Trăim într-o lume în care consumatorul vrea totul pe moment, asta însemnând 24 de ore din 24. S-a schimbat foarte mult comunicarea, nu mai ai timp să dai scroll pe o pagină de internet, să cauți ce scrie acolo. Și atunci, ne-am gândit că dacă tot a fost inventat ChatGPT, ar fi foarte fain dacă am putea să facem o pagină web unde omul nu trebuie să dea scroll minute în șir, ci pur și simplu poate să vorbească cu cei 4 colegi ai noștri virtuali. În aceste chat-uri, oamenii pot pune întrebări legate de brânză sau de Arkäse, iar colegii noștri virtuali răspund la orice oră și în orice limbă. Personajele au fost alese ca să reprezinte brânza maturată: maddame Raclette este o doamnă de peste 50 de ani care știe să gătească orice rețetă cu brânză; o avem pe tânăra și frumoasa noastră colegă virtuală Trappista, care vorbește despre sănătate și beneficiile brânzei; îl avem pe profesorul Arkenzeller care vorbește despre istoria brânzei, iar copilul Tilsit, văcuța noastră, sugerează faptul că brânza maturată nu este doar pentru cei care consumă mâncăruri rafinate sau vinuri sofisticate, ci poate fi consumată și de copii”, ne-a explicat Rétyi Bea, directorul de vânzări al fabricii Arkäse, într-un interviu la We Radio.
Aflată la doar 3 kilometri de Sfântu Gheorghe, fabrica este o afacere de familie, începută din dorința de a produce brânzeturi din lapte proaspăt local, cu tehnologie elvețiană. Materia primă provine din ferma proprie, unde există un efectiv de aproape 400 de vaci din rasele Jersey și Holsten.
„Este un mare atu faptul că prelucrăm lapte din ferma proprie pentru că avem control 100% asupra laptelui. Necolectând de la mai mulți producători, putem controla calitatea, iar calitatea laptelui este cea mai importantă pentru calitatea brânzei, pentru că produsele noastre conțin doar lapte”, ne-a mai spus Bea.
Fabrica de brânzeturi din Arcuș s-a deschis în 2022, după o investiție de peste 4 milioane de euro, din fonduri europene și proprii. Este singura din țară care dispune de un robot pentru procesul de maturare a brânzei, capabil să învârtă și să spele 45 de brânzeturi în mai puțin de 10 minute, înlocuind munca a cel puțin 10 persoane.
„Un calup de brânză are un diametru de 30 de centimetri și o greutate de aproximativ 6 kilograme, deci ar fi însemnat o muncă umană mult prea grea ca cineva să stea toată ziua să întoarcă aceste brânzeturi și să le perieze. În plus, avem și o igienă mult mai controlată, pentru că punem mâna pe brânză doar în momentul în care ducem la feliat, la porționat, spre vânzare”, ne-a mai spus Bea.
Brânza maturată fabricată la Arcuș a fost prezentă și în preparatele servite la standul Taste of Transylvania de la Festivalul Electric Castle din acest an, în cadrul Festivalului VIBE, dar și la Tusványos, iar în luna septembrie, aceste produse vor fi prezente și la cea de a treia ediție a festivalului gastronomic „Taste of Transylvania”, care va avea loc în satul de vacanţă Boroş, comuna harghiteană Lunca de Sus.
(Ioana Ardeleanu)