Ştiri locale

Drept la replică al SC Luxart SRL la articolul “Peste 700 de familii din Zagon și Păpăuți au apă cu porția. Primăria Zagon a reziliat contractul de alimentare cu apă a comunei”

Raportat la continutul articolului publicat la data de 29 iunie 2023, Peste 700 de familii din Zagon si Papauti au apa cu portia. Primaria Zagon a reziliat contractul de alimentare cu apa a comunei, din care rezulta, pe baza afirmatiilor Primarului Comunei Zagon, ca subscrisa am fi de vina pentru faptul ca cele doua sate apartinand comunei Zagon au probleme majore cu privire la alimentarea cu apa probabila, subscrisa, SC LUXART SRL, formulam urmatorul

DREPT LA REPLICA

Afirmatiile Primarului Comunei sunt neadevarate si calomnioase, toate acestea putand fi demontate pe baza dovezilor pe care vi le prezentam.

Astfel, in primul rand, nu Primaria Zagon a fost nevoita sa ceara rezilierea contractului incheiat intre Comuna Zagon si subscrisa pentru furnizarea serviciilor de apa si canalizare, ci noi am solicitat rezilierea pe cale judecatoreasca, fapt care poate fi verificat printr-o simpla cautare pe portalul Tribunalul Covasna, din cauza faptului ca Primaria, ca reprezentanta a Comunei, nu si-a indeplinit obligatiile legale si contractuale si, din aceasta cauza, noi am ajuns in imposibilitatea de a furniza serviciile la parametri optimi. Ca raspuns la cererea noastra de chemare in judecata, Comuna, prin Primar, a solicitat si ea rezilierea contractului, iar instanta a dispus, in cele din urma, rezilierea din culpa ambelor parti.

In baza legislatiei existente( Legea 51/2006 si Legea 241/2002 )si in baza contractului incheiat in temeiul acesteia, Comuna este proprietara tuturor mijloacelor fixe care formeaza statiile de apa si canalizare si, in calitatea sa de proprietar, are obligatia legala si contractuala de a lua masurile pentru inlocuirea bunurilor care si-au depasit durata de functionare. Or, in cauza, mijloacele fixe, de exmplu pompele, si-au depasit durata normala de viata de peste doua ori! Subscrisa am solicitat Primariei in repetate randuri inlocuirea mijloacelor uzate fizic si moral, dovada in acest sens fiind numeroasele adrese pe care le-am depus la dosarul Tribunalului. Din cauza uzurii accentuate, am avut numeroase probleme in asigurarea serviciilor. De exemplu, numai in intervalul iunie 2020 – iunie 2022 a trebuit sa reparam pompele de 18 ori, fapt dovedit in fata instantei de judecata.

Primarul sustine ca puturile ar fi ramas fara apa din cauza intretinerii necorespunzatoare. In realitate,Satul Papauti nu a avut niciodata probleme de alimentare cu apa,Comuna Zagon a ramas fara apa din cauza neluarii masurilor de catre reprezentantii Comunei. Astfel, subscrisa am instiintat Primaria prin numeroase adrese inca din anul 2021,ca puturile nu asigura volumul de apa necesar. In anul 2013, la data incheierii contractului, existau in jur de 200 de consumatori, iar in prezent avem 791 consumatori ai retelei de apa potabile. Este evident ca sistemul proiectat pentru 200 de utilizatori nu poate asigura un volum de aproape 4 ori mai mare! De asemenea, la solicitarea noastra,o firma de specialitate a realizat o analiza a situatiei puturilor de apa si a ajuns la urmatoarele concluzii:

-pompele nu sunt amplasate corespunzator, fapt ce contribuie la scaderea debitelor in perioadele secetoase; aratam ca noi am preluat sistemul cu actuala configuratie, iar o modificare a sistemului poate fi realizata numai de catre proprietar, adica de catre Comuna, prin Primarie

-debitele nu acopera consumul, mai ales in conditiile in care acesta a crescut; noi puturi ar putea fi realizate numai de catre proprietar

-pentru remedierea situatiei debitelor insuficiente este necesara realizarea unui studio hidrogeologic pentru situatia existenta, cu recomandari de extindere a frontului de captare in viitor; dupa definitivarea solutiei de captare este necesara elaborarea unui proiect pentru extinderea sursei de apa; toate aceste operatii le poate intreprinde numai proprietarul, adica Primaria, ca reprezentanta a Comunei, desi inca din anul 2021, in mai multe adrese le-am invederat acet fapt, ei au ramas in pasivitate.

In afara de problemele majore pe care le-am avut din cauza faptului ca Primaria nu a luat masuri pentru inlocuirea mijloacelor care si-au depasit cu mult durata de functionare, am intampinat greutati deosebite deoarece am fost nevoiti sa vindem serviciile sub costul acesora ca urmare neindeplinirii obligatiilor legale si contractuale de catre Comuna, prin Primar.

Astfel, exista o procedura birocratica in baza careia se pot modifica preturile serviciilor ca urmare a modificarii preturilor la bunurile necesare livrarii serviciilor. Este de notorietate, de exemplu, cat de mult a crescut pretul energiei electrice in ultima perioada pentru consumatorii noncasnici. Or, pentru ca Primaria nu a realizat procedura birocratica de care este responsabila in baza legislatiei existente, am fost nevoiti sa vindem in continuare serviciile la nivelul pretului din anul 2019, fapt ce ne-a generat grave probleme finaciare. Subscrisa am fost nevoita sa vindem in continuare apa potabila la pretul de 3,73 lei/mc, exclusiv TVA, in conditiile in care, in aceeasi perioada, pretul apei potabile in municipiul Sfantu Gheorghe a devenit 8,01 lei/mc, exclusiv TVA, iar serviciul de canalizare la tariful de 2,92 lei/mc, exclusiv TVA, in municipiul Sfantu Gheorghe acest serviciu avand tariful de 5,62 lei/mc. Lucrand in pierdere luni de zile, nu am mai putut plati furnizorul de energie electrica de la statiile de epurare,(acesta neputand fi incluse in structura pretului) acesta sistand livrarea serviciului. Responsabilitatea pentru toata aceasta situatie o poarta Primarul comunei, caruia i-am solicitat de nenumarate ori sa i-a masurile necesare in vederea realizarii procedurii pentru a putea modifica pretul serviciilor conform cresterii costurilor.

Referitor la analizele de apa potabila, D-l Primar aduce acuzatii grave la adresa noastra, daca Comuna ar avea autorizatii de functionare (DSP, SGA,MEDIU si Licenta de functionare de la A.N.R.S.C,  D-l Primar ar stii ca probele de apa sunt luate de catre reprezentantii DSP,respectiv SGA si duse direct de catre ei la laborator.Automonitorizarea apei este facuta de catre societate, pentru a verifica daca din punct de vedere chimic si microbiologic acestea sunt incluse in standardele cerute prin lege.Timp de 10 ani , probele de apa potabila s-au conformat cerintelor legale.

In final as dori sa multumesc tuturor celor care au stat langa mine si m-au sprijimit in situatiile dificile in care am fost pusa de catre reprezentatii Comunei Zagon.

Publicitate
banner we radio