Ştiri

Din 8 noiembrie, furnizorii de energie electrică pot solicita din nou deconectarea locurilor de consum în caz de neplată

Furnizorii de energie electrică pot solicita deconectarea locurilor de consum în caz de neplată, măsura putând fi aplicată începând din data de 8 noiembrie, atenționează reprezentanții Distribuție Energie Electrică România (DEER).

Potrivit acestora, prevederea prin care în starea de alertă era asigurată continuitatea serviciilor de furnizare energie electrică și gaze a fost abrogată, iar pentru a evita întreruperea alimentării, consumatorilor casnici și noncasnici le este recomandat să contacteze furnizorii în vederea achitării restanțelor.

„Începând cu data de 08.11.2021, furnizorii de energie electrică pot solicita deconectarea locurilor de consum în caz de neplată, iar distribuitorii de energie electrică au obligația de a da curs solicitării furnizorilor în termen de maxim 5 zile lucrătoare, fiind aplicabile prevederile Contractului de distribuție, a Legii 123/2012 a energiei electrice și a Ordinului 235/2019 prin care a fost aprobat Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienții finali. Facem precizarea că în conformitate cu prevederile mai sus menționate, reluarea alimentării la locul de consum se va face în termen de 2 zile lucrătoare după ce furnizorul a primit dovada efectuării plății integrale a sumei datorate și a costurilor aferente serviciilor de întrerupere/reluare a alimentării cu energie electrică”, se arată într-un comunicat al DEER.

Articolul din Ordonanța de Urgență care a fost abrogat prevedea că pe perioada stării de alertă, operatorii de apă, canal şi salubritate asigură continuitatea furnizării serviciilor, iar în situaţia în care se impune debranşarea, măsura este amânată până la încetarea stării de alertă, fiind instituit un termen de grație de 90 de zile în care cosumatorul avea posibilitatea să achite debitele restante.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio