Ştiri locale

Deși neregulile au fost remediate, Distrigaz refuză să reia furnizarea gazului în cele 7 scări de bloc din Covasna

Compania Distrigaz Sud Rețele refuză să reia furnizarea gazului la cele 7 scări de bloc aflate în strada Brazilor din orașul Covasna, deși proprietarii au apelat la o firmă de specialitate care a remediat, între timp, problema consemnată de furnizorul de servicii în procesul-verbal încheiat luni, la momentul debranșării locatarilor.

Potrivit primarului Gyerő József, pentru reluarea serviciului, locatarii trebuie să remedieze toate problemele constatate în timpul controlului de la începutul acestei săptămâni, respectiv să monteze senzori de gaz în scările de bloc și să facă reviziile tehnice.

Firma contractată de locatari a dat asigurări că aceste probleme vor fi rezolvate până joi, astfel că, cel mai probabil, familiile afectate vor putea fi rebranșate.

„Deși firma de specialitate contractată de către proprietarii locuințelor afectate de închiderea gazelor naturale a remediat în toate cele 7 scări de bloc problema lipsei golurilor de aerisire și a comunicat către Distrigaz documentele care atestă executarea acestor lucrări (căci, potrivit consemnărilor din cuprinsul procesului-verbal de sigilare a instalației întocmit de Distrigaz, tocmai această neregularitate a motivat măsura sigilării și nicidecum altele!), Distrigaz refuză în continuare punerea în funcțiune a instalației până la remedierea tuturor problemelor constatate (montarea senzorilor, efectuarea reviziilor tehnice etc). Reprezentantul firmei care efectuează lucrările de specialitate, dl. Tronar, ne-a asigurat că până mâine finalizează toate operațiunile tehnice necesare, astfel încât va fi în măsură să înainteze către Distrigaz documentele doveditoare, iar ulterior primirii acordului acestuia, tot în cursul zilei de mâine va putea începe rebranșarea apartamentelor”, a transmis primarul Gyerő József.

Acesta a încurajat persoanele aflate în nevoie să apeleze la sprijinul Primăriei pentru a li se pune la dispoziție spații temporare de cazare, menționând că unii proprietari de pensiuni din stațiune și-au oferit sprijinul în acest sens.

Amintim că, în cursul zilei de luni, Distrigaz a sistat fără preaviz furnizarea serviciului la 7 scări de bloc din strada Brazilor, în urma unor „nereguli de ordin tehnic” depistate în timpul unui control. Compania s-a deplasat în teren după ce un localnic a făcut o sesizare la ISU Covasna, iar instituția a transmis adresa către Distrigaz. Aproximativ 120 de familii  (480 de persoane) au rămas fără apă caldă și încălzire, astfel că oamenii nu își mai pot găti și riscă să se și îmbolnăvească, având în vedere temperaturile scăzute.

Marți, un restaurant din stațiune s-a oferit să le pună la dispoziție familiilor debranșate câte o masă caldă, iar un alt local oferă, pe lângă mese calde, și posibilitatea de a face duș.

(Ioana Ardeleanu)

Foto arhivă

Publicitate
banner we radio