Info Trafic

Autostrada A13 Brașov – Sfântu Gheorghe – Bacău intră a patra oară „în prelungiri”. Un nou termen pentru desemnarea proiectantului care va finaliza studiul de fezabilitate

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit, a patra oară, termenul pentru desemnarea proiectantului care va finaliza studiul de fezabilitate al Autostrăzii A 13 Bacău-Brașov. Dacă pe 13 martie anunța că noul termen va fi pe 19 martie, vineri – 15 martie – a amânat desemnarea pentru 12 aprilie.

Astfel, CNAIR depășește oficial termenul de 12 luni de la lansarea licitației și până la desemnarea proiectantului, un termen mai apropiat de licitațiile grele pentru execuție și cu numeroase oferte, scrie economedia.ro.

De altfel, sâmbătă, 16 martie, întrebat la Digi24 despre situația celei de-a doua autostrăzi care trece munții între Moldova și Transilvania, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a explicat că întârzierea se explică și prin clarificările pe care le-a cerut CNAIR de la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, contractul incluzând și studii geotehnice pe care până acum, CNAIR le solicita în etapa de proiectare. Ministrul Grindeanu a estimat desemnearea câștigătorului „în câteva săptămâni”.

„A 13, a fost contract semnat prima dată pe studiu de fezabilitate. Compania (Search) a venit și a spus că renunță, înainte de a veni eu ministru. Apoi am reluat licitația, dar nu a venit nimeni (n.r fără ofertă la a doua licitație). Este documentația pentru studiu de fezabilitate, nu trebuie să te duci în teren. Acum suntem în situația în care, urmare a unor verificări venite de la ANAP cred că putem să avem un câștigător în următoarele săptămâni. Sigur, realizarea studiului de fezabilitate înseamnă și studiul geo, să mergi în teren și să vezi (n.r. foraje). După ce se termină studiul de fezabilitate, dacă vom considera necesar să facem licitație pentru proiectare și execuție pe FIDIC galben, cum majoritatea s-au făcut în România. Săptămâna trecută am primit răspunsul de la ANAP ceea ce înseamnă că putem să închidem. Să vedem și termenele din Studiu de Fezabilitate. Nu sunt doar termene care țin de firma care câștigă, ci și termene care nu se pot negocia, pentru avizele de mediu, sunt zone de trecere a Carpaților cu arii protejate. Sper să se semneze în săptămânile viitoare având acest răspuns pozitiv de la ANAP”, a spus ministrul Sorin Grindeanu.

Publicitate
banner we radio