Ştiri

Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane și Inspectoratul General pentru Imigrări au lansat campaniile naționale de prevenire a traficului de persoane

Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane și Inspectoratul General pentru Imigrări au lansat campaniile naționale de prevenire a traficului de persoane:

  • “Traficul de persoane începe cu o promisiune. Visul unei vieți mai bune se poate transforma în coșmarul exploatării sexuale”,
  • “Traficul de persoane începe cu o promisiune. Un loc de muncă sigur începe cu un contract” și
  • “Traficul de persoane începe cu o promisiune. Pentru fiecare ban primit, cerșetorul își dă la schimb libertatea”.

Cele trei campanii sunt derulate în cadrul proiectului PDP1 – “Îmbunătățirea sistemului național de Azil și Migrație”,finanțat prin Mecanismul Financiar Norvegian 2014-2021, și au scopul de a informa și conștientiza populația generală și grupurile de risc cu privire la consecințele traficului de persoane.

Fiecare dintre cele trei campanii vizează câte o formă de manifestare a traficului, respectiv: traficul de persoane în scopul exploatării sexuale, traficul de persoane în scopul exploatării prin muncă și traficul de persoane în scopul exploatării prin cerșetorie, adresându-se cetățenilor străini aflați pe teritoriul României, persoanelor aflate în situație de risc/vulnerabilitate la trafic, precum și populației în ansamblu.

Campaniile se vor derula pe o perioadă de 90 de zile, în intervalul ianuarie – aprilie 2024, și cuprind activități specifice implementate în mediul outdoor și online. Promovarea mesajelor anti-trafic ale campaniilor este susținută de trei persoane publice, cu notorietate crescută în mediul online, respectiv: Bianca Adam, Adrian Pov și Andra Gogan.

Materialele informativ-preventive necesare desfășurării componentelor online și outdor ale celor trei campanii de prevenire sunt realizate în limbile română, engleză, ucraineană, arabă, nepali și bengali, și au scopul de a susține promovarea mesajele campaniilor în rândul publicurilor vizate, contribuind astfel la reducerea vulnerabilității grupurilor țintă. Mesajele anti-trafic vor fi promovate plătit și targetat pe rețelele de socializare, utilizând caracteristici precum locația, limba vorbită, intervalul de vârstă, gen, comportamente, interese etc. În acest mod, informațiile vor ajunge în mod eficient la persoanele cele mai expuse riscurilor traficului de persoane.

Publicitate
banner we radio