Ştiri locale

13 covăsneni cu deficiențe de auz, beneficiari ai aplicației „Voci pentru Mâini”

Persoanele cu deficiențe de auz întâmpină mari dificultăți în comunicarea cu instituțiile statului sau cu orice alte servicii, comerciale și nu numai (primării, bănci, avocați, medici, farmacii, oficii poștale, magazine alimentare, taxi, etc.), având frecvent nevoie de un interpret în limbaj mimico-gestual.

De câțiva ani, tehnologia a ajutat la construcția unei punți de comunicare între persoanele surde și cele fără deficiențe de auz, prin aplicația „Voci pentru mâini: interpretare video la distanță”.

Publicitate

În județul Covasna, conform Direcției Județene de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Covasna, 13 persoane au beneficiat până în prezent de acest program, care constă în apelarea video, printr-o aplicație de telefonie mobilă, a unui interpret care oferă în timp real servicii de interpretare mimico-gestuală.

„13 persoane adulte au beneficiat de programul amintit în perioada octombrie 2021, de când funcționează aplicația, și până în luna mai a acestui an. Grupa de vârstă a beneficiarilor este de 18-66 de ani. Persoanele cu deficiente de auz înregistrate pot solicita servicii de interpretare prin trimiterea unui apel către interpreții disponibili pe platformă, urmând ca un interpret care acceptă apelul să intre în legătură audio-video cu solicitantul, oferindu-se posibilitatea de interpretare la distanță. La sediul DGASPC Covasna există un dispozitiv pentru solicitarea acestor servicii”, ne-a explicat Vass Mária, directoarea instituției.

Serviciul „Voci pentru Mâini” a fost dezvoltat de Asociația Națională a Surzilor din România – Filiala București, cu o finanțare din partea Fundației Orange, prin fondul „Lumea prin Culoare și Sunet”

Aplicația poate fi accesată AICIsau descărcată gratuit din App Store și Google Play, fiind la dispoziția oricărei persoane cu deficiențe de auz, pe baza unui cont de utilizator pe care și-l poate crea în platformă.

După logare, aplicația oferă o serie de situații prestabilite, prin care persoana surdă poate să descrie contextul în care se află și pentru care solicită sprijin: farmacie, poliție, bancă, primărie etc. Selectând una dintre aceste opțiuni, persoana lansează un apel către toți interpreții în limbaj mimico-gestual disponibili în acel moment în platformă. Cel care este disponibil în momentul respectiv preia apelul și traduce în timp real conversația dintre persoana surdă și interlocutorul său.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio